توسعه برای موفقیت با BIM 360

توسعه برای موفقیت در کارخانه و صنعت تولید از طریق روش های کاری استاندارد

Axalta Coating Systems Ltd شرکتی پیشرو و بین المللی در حوزه تامین مواد پوششی است که به توسعه، تولید، تحویل و خدمات مربوط به پوشش های مایع و پودری می پردازد و دفتر مرکزی آن واقع در فیلادلفیا در ایالات متحده آمریکا است. این شرکت با بیش از 150 سال تجربه در صنعت مواد پوششی، راهکارهایی خلاقانه، رنگارنگ و پایدار را به مشتریان خود ارائه می دهد.

شرکت Axalta که عمدتا در کار توسعه و تولید پوشش برای وسایل نقلیه سبک و تجاری، کاربردهای صنعتی و صافکاری و پوشش مجدد است، در کنار فناوری‌ ها و سیستم‌ های نوظهور، جدیدترین گرایش ها را برای ارائه بهترین پوشش ها به بیش از صد هزار مشتری در سراسر جهان دنبال می کند. تیم Axalta با 46 مرکز تولید در سراسر جهان، 28 آزمایشگاه و حضور در بیش از 130 کشور، همواره به دنبال راه هایی نو برای از بین بردن محدودیت های خود است.

Marco Schuh، مدیر BIM در Axalta، در 20 سال گذشته در صنعت معماری، مهندسی و ساخت و ساز کار کرده است. مارکو در نقش های مختلف خود مستقیما شاهد گسترش بسیار زیاد طراحی رایانه ای و افزایش سریع کاربرد و تقاضا برای مدل سازی اطلاعات کسب و کار (BIM) بوده است. مارکو می‌گوید: “در پنج سال گذشته، من روی شیوه های مدیریت پروژه مبتنی بر ابر در محیط BIM تمرکز کرده‌ام، بنابراین شاهد رشد استفاده از این روش و نیز فناوری آن بوده‌ام.”

در سال 2019، شرکت فرعی مهندسی متعلق به کارخانه Axalta مستقر در شهر ووپرتالِ آلمان بررسی کرد چگونه می تواند برخی از داده های محلی پروژه را از یک سرور محلی به فضای ابری منتقل کند. این تیم می خواست بتواند اسناد پروژه را به طور متمرکز در محیطی امن میزبانی و ذخیره کند و نیز به منظور کمک به ارتباطات و همکاری، درباره نحوه توسعه، پیاده سازی و جاسازی گردش های کار دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب نماید.

استاندارد سازی روش های کار

با وجود شیوه های بسیار و متفاوت مدیریت اسناد، برای تیم مهندسی کارخانه بسیار مهم بود که پیاده سازی فرایندهای استاندارد شده مدیریت اسناد به سهولت و روانی صورت پذیرد. به علاوه، این تیم همچنین نیاز به یافتن راهکاری داشت که به همه اجازه دهد در هر زمان و مکانی که به اسناد نیاز داشتند، به آنها دسترسی پیدا کنند.

کار در محیط کارخانه با زمان بندی فشرده به این معنی است که تیم Axalta نمی‌تواند زمان پروژه را به دلیل ارتباطات ضعیف و مفقود شدن داده‌های پروژه از دست بدهد. این تیم قبلاً از یک سرور برای اسناد داخلی استفاده می کرد، اما این امر توانایی آنها را برای دسترسی، ردیابی و همکاری موفق و شفاف روی اسناد محدود می نمود.

پس از بررسی ها، Axalta به این نتیجه رسید که راهکارBIM 360 Autodesk Construction Cloud فناوری مناسبی برای نیازهای Axalta با تمرکز بر بهبود ارتباطات است. برای اجرای موفقیت آمیز و روان این راهکار، مارکو با تیم خدمات مشتریان Autodesk و فروشنده محلی آنها، Mensch und Maschine Deutschland، همکاری کرد. بسیار حیاتی بود که تیم Axalta بتواند داده های پروژه در شاخه های مختلف مهندسی را به آرامی به محیط ابری منتقل کند و هرگونه اختلال در پروژه های جاری را به حداقل برساند.

مارکو می گوید: “در پروژه‌های ما زمان بسیار مهم است. بنابراین ما به ارتباطات و ذخیره اطلاعات به صورت روان، شفاف، و روشن نیازمندیم تا بدانیم داده‌های پروژه در کجا ذخیره شده‌ بودند، زیرا از سیستم قبلی خود به BIM 360 منتقل شدیم.”

برنامه جامع انتقال

تیم Axalta از اثرات منفی بلند مدتی که می‌توانست از اختلال در پروژه‌های جاری ناشی شود آگاه بود. بنابراین برنامه انتقال جامعی ایجاد کرد. این طرح که دوره ای 12 ماهه را در بر می گرفت، فرآیند انتقال مفصلی بود که شامل یک مرحله آزمایشی و یک مرحله جابجایی بود. این کار به موازات فرایندهای منظم روزانه Axalta انجام شد. به عبارت دیگر، این تیم دو روش کار را همزمان مدیریت می کرد. بدین ترتیب، وقفه یا تاخیر در کارهای جاری به حداقل می رسید، و تیم فرصت زیادی داشت تا کارمندان را برای روش‌های جدید کار در تیم آماده کند.

برای شروع، تیم Axalta کار خود را با BIM 360 در پروژه مشترک بزرگی با ذینفعان متعدد شروع کرد. بسیاری از آن ذینفعان مستقیماً در محل کارخانه Axalta قرار نداشتند. برای اطمینان از اینکه همه همکاران و شرکای خارجی کاملا با این راهکار و روش های جدید کاری آشنا شده اند، مارکو جلسات معارفه را در کارگاه برگزار کرد. علاوه بر این، مارکو و تیم او یک کتابچه راهنمای داخلی حاوی نمایی کلی و کامل از گردش های کار پروژه در BIM 360 برای استفاده اعضای تیم پروژه تهیه کردند.

مارکو می گوید “ما از طریق همکاری تنگاتنگ با تیم اتودسک تلاش کردیم انتقال موفقیت آمیزی داشته باشیم، و این همکاری شامل دو بار در ماه تماس با پیشروان فناوری، راهنمایی گرفتن درباره گردش های کار برای این پیشروان، جلسات بازخورد با تیم محصول Autodesk و نیز ارتباط مداوم در مورد اهداف متمرکز بر نتیجه بود.”

استفاده از BIM 360 برای مدیریت اسناد و گردش کار دیجیتال در پروژه های تعمیر و نگهداری داخلی کارخانه و پروژه های ساخت کارخانجات جدید آغاز شد. تیم ابتدا بر روی شیوه های مدیریت اسناد متمرکز شد، اما به سرعت کار خود را به استفاده از قابلیت های دیگری که BIM 360 ارائه می کرد گسترش داد. روش های نام‌گذاری و ساختار پوشه‌ها اولین حوزه‌هایی بودند که تیم روی آنها تمرکز کرد. کمک به تیم های طراحی یارانه ای (CAD) برای دیجیتالی کردن و ادغام فرایندهای خود با BIM 360 نیز در دستور کار قرار گرفت. این کار را مارکو، متخصص BIM 360، از طریق جلسات آموزشی و کار با تک تک افراد به انجام رساند.

مارکو می‌گوید: “ما شروع به بررسی عملکردی کردیم که به تیم‌های ما اجازه می‌داد روی مدل‌ها در BIM 360 یادداشت و حاشیه بنویسند و در نتیجه مدل ها را قابل اطمینان تر و شفاف تر سازند و ارتباطات را افزایش دهند. حاشیه نویسی مستقیم روی مدل به این معنی بود که ما احتمال مفقود شدن داده هنگام حرکت بین سکوها و سیستم های مختلف را به حداقل رساندیم.” تیم همچنین بررسی کرد چه گردش های کار دیجیتال دیگری را می توانند به کار گیرند، مانند ردیابی مشکلات.

برای تیم Axalta، استفاده از BIM 360 در نقش محیط داده مشترک به معنای بهبودی قابل توجه در ارتباطات داخلی پروژه ها بود. مارکو می‌گوید: “BIM 360 منبع واحدی از حقیقت، شفافیت بین همه ذینفعان پروژه، و دسترسی همه مکانی را در اختیار ما می گذارد، یعنی ما در طول پروژه های جاری بسیار بهتر از قبل در جریان اطلاعات قرار می گیریم.” برای تیم، کیفیت به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا همه اعضای تیم پروژه می توانند مطمئن باشند که به منبع حقیقت واحدی دسترسی دارند. علاوه بر این، استانداردسازی رویکرد تیم نسبت به کنترل اسناد و مدل‌سازی به این معنی است که همه همکاران پروژه می‌توانند مطمئن باشند هنگام تصمیم گیری های مهم مربوط به وظایف و فعالیت های خود، به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مورد نیاز را در دست دارند.

توسعه برای موفقیت

پس از یک سال آزمایش و استفاده از BIM 360 در شرکت فرعی مهندسی کارخانه، برخی از واحدهای تولید، ساخت و مهندسی Axalta در آلمان در حال بررسی استفاده از BIM 360 هستند.

مارکو تأیید می کند: “با نگاه به آینده، ما قصد داریم استفاده خود از BIM 360 را در کارخانه و مهندسی بیش از پیش گسترش دهیم.” مارکو می‌گوید: “ما همچنین شروع به یکپارچه سازی فناوری های بیشتری، همچون اسکن لیزری، با BIM 360 کرده‌ایم، و به دنبال استفاده از BIM 360 Coordinate برای بهبود فرایندهای هماهنگ سازی مدل های خود هستیم.”

برای تیم Axalta، پیاده‌سازی BIM 360 برای ایجاد فرایندهای نیرومند مدیریت اسناد، دیجیتالی کردن گردش‌های کار و گرفتن اطلاعات پیشرفت پروژه در محیط BIM، نه تنها همکاری تیمی را بهبود بخشیده است، بلکه خروجی بهتر پروژه ها را به همراه داشته است. “محبوب‌ترین ویژگی‌های BIM 360 که تیم‌های ما از آنها استفاده می‌کنند، گردش های کار مربوط به مدیریت پروژه، هماهنگ سازی مدل‌ها و مدیریت مشکلات و نیز گردش‌های کار بسیار خوب تأیید برای بررسی هایی هستند که در حوزه قابلیت‌های مدیریت اسناد صورت می گیرند و نشان می‌دهند چگونه با استفاده از BIM 360 کیفیت پروژه‌های ما رو به بهبود است.” با نگاه به آینده، تمرکز تیم بر استفاده از BIM 360 در پروژه‌های بیشتر و بیشتر، و نیز بهره برداری از داده‌ها برای بینش بهتر در پروژه ها و تصمیم‌گیری در کسب کار قرار دارد.


Alexandra Tamasu

Customer Success Manager for Autodesk Construction Cloud in EMEA, Autodesk

مترجم : طاهره کیایی