پاک کردن ردپای کربنی از صنعت ساخت

ردپای کربنی خود را از صنعت ساخت و ساز پاک کنید!

 BIM هفت بعدی: تقویت پایداری صنعت ساخت و ساز

ما 90 درصد وقت خود را در ساختمان‌هایی می‌گذرانیم که در آنها زندگی می‌کنیم، کار می‌کنیم، درس می‌خوانیم، سرگرم می‌شویم و تولید می‌کنیم. در سال 2019، دی اکسید کربن ناشی از صنعت غول پیکری که هر روز با آن در تعامل هستیم، یعنی صنعت ساخت و ساز، به بالاترین سطح خود تاکنون رسید که نشان دهنده 38٪ از انتشار دی اکسید کربن مرتبط با انرژی در جهان است.

با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز 7 درصد از جمعیت شاغل جهان را در استخدام خود دارد و 68 درصد جمعیت جهان تا سال 2050 در مناطق شهری زندگی خواهند کرد، ذینفعان این صنعت باید مسئولیت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد آینده‌ای پایدار و کربن صفر را برای همه بر عهده بگیرند.

چرا شرکت‌های ساختمانی باید به پایداری اهمیت دهند؟

آینده پایدار دغدغه همه‌ی ماست، بنابراین باید با هم کار کنیم تا آسیب به محیط زیست را به حداقل برسانیم یا حتی از آن اجتناب کنیم. اگر بخواهیم به اهداف تعیین شده در توافقنامه آب و هوای پاریس دست یابیم، متعهد شدن بخش معماری، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) به حفاظت از محیط زیست و در دست گرفتن رهبری حرکت به سوی کربن زدایی ضروری است.

این امر برای شرکت های این بخش به چه معناست؟

سازمان‌هایی که بر صنعت ساخت و ساز پایدار تمرکز دارند می‌توانند:

  • با ارائه مزیتی رقابتی در بازار، آینده کسب و کار خود را تضمین کنند و یک قدم جلوتر باقی بمانند.
  • از مقررات دولتی یا محدودیت‌های انتشار کربن در آینده تبعیت کنند.
  • شهرت کارفرما و عملکرد کارکنان را بهبود بخشند و در نتیجه استعدادهای آینده را جذب و حفظ نمایند.
  • با ضایعات کمتر و عملیات ساختمانی کم مصرف‌تر انرژی، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند، و حداکثر استفاده را از منابع طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر ببرند.

پایداری یک مسیر طولانیست

بسته به اینکه کسب ‌و کار شما در کجای مسیر دیجیتالی‌ شدن قرار دارد، همگی می‌توانیم روی یک چیز توافق کنیم: قدرت مهر گواهی برای برآورده کردن الزامات مجوز از نهادهای بالاتر.

با این حال، در اصل، این چیزی بیش از انگیزه نیست و در واقع، انگیزه مشوق ماست. بنابراین، پایداری سفری است که صنعت ما را به سمت تلاش‌های جدید و دستیابی به افق‌های نو و در پیش گرفتن روش‌های تازه می‌برد. فناوری عاملی است که به کسب و کارهای بیشتر و بیشتری کمک می‌کند تا شیوه‌ها و فناوری‌های پایدار را به یکی از فرآیندهای اصلی خود مبدل سازند.

فناوری VDC (طراحی و ساخت مجازی) و روش IPD (تحویل پروژه یکپارچه) نمونه‌هایی از این فناوری‌ها و شیوه‌ها هستند، زیرا ما را قادر می‌سازند قبل از اجرای واقعی، پروژه را به‌ طور مجازی بسازیم و از لحاظ مدیریت مالی، زمان‌بندی، تدارکات و ریسک، پروژه را بهینه کنیم.

آنها می‌توانند بلافاصله نه تنها در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند، بلکه باعث کاهش ضایعات و در برخی موارد مقادیر بسیار زیاد ضایعات نیز می‌شوند. با قرار دادن پایداری در نقش فرآیندی اصلی در کسب و کار خود، ضایعات، انتشار گازهای گلخانه‌ای و ردپای کربنی شما می‌تواند به طور چشمگیری از روند ساخت و ساز پاک شود.

پایداری را در نحوه تفکر، عمل و کسب و کارتان نهادینه کنید.

پایداری و اهداف زیست ‌محیطی، اجتماعی و دولتی (ESG) خارج از راهبرد کسب‌ و کار شما نیستند. بنابراین باید به صورتی در شرکت نهادینه شوند که بر نحوه تفکر، عمل و کسب و کار شما تأثیر بگذارند. این تغییر دید می‌تواند سازمان را قادر سازد پایداری را در محصولات، خدمات و شیوه مدیریت سازمان و ذینفعان نهادینه کند.

MTWO هفتمین بعد (پایداری) را به BIM شش بعدی خود اضافه می‌کند.

چگونه شرکت‌های صنعت ساخت و ساز می‌توانند بدون به خطر انداختن بهره‌وری خود به آینده‌ای پایدار دست یابند؟ پاسخ ما: تحول دیجیتال، یعنی تغییر نحوه برنامه‌ریزی، ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌هایمان و برای این منظور، سکوی مدیریت ساخت و ساز RIB، MTWO Construction Cloud، در حال اضافه کردن بعد ششم (عامل کربن) به BIM پنج بعدی خود (مدل‌سازی اطلاعات ساختمان) است.

MTWO Construction Cloud همه افراد، فرآیندها و داده‌ها را از مرحله مفهوم پروژه تا تکمیل آن به هم متصل می‌کند تا سیلوها را بشکند، بهره‌وری را به حداکثر برساند و به پایداری دست یابد. هنگام طراحی پروژه‌های ساختمانی، تصمیمات زیادی گرفته می‌شود که به طور اجتناب‌ناپذیری بر بهره‌وری و مصرف انرژی پروژه تأثیر می‌گذارد.

MTWO Construction Cloud شبیه‌سازی‌ هفت‌بعدی گزینه‌های مختلف طراحی را امکان‌پذیر می‌کند. بدین ترتیب، مدل طراحی سه ‌بعدی با زمان‌‌بندی (بعد چهارم)، هزینه (بعد پنجم) و بهره‌برداری (بعد ششم)، ضریب کربن (بعد هفتم) ادغام می‌شود و تیم‌‌ها می‌توانند گزینه‌‌ها را در کنار یکدیگر مقایسه کرده و پروژه را بهینه‌سازی کنند. استفاده از مواد کم‌مصرف‌تر، شناسایی خطرات، و اجتناب از عدم انطباق‌هایی که باعث ایجاد ضایعات و دوباره‌کاری در محل پروژه می‌شود از نمونه‌های این بهینه‌سازی هستند. 

قبل از اینکه سکوهای یکپارچه در دسترس باشند، این کار با روش “اتاق بزرگ” انجام می‌شد، جایی که سهامداران کلیدی در یک اتاق با تخته‌‌ها و برگه‌های یادداشت می‌نشستند. آنها از آنجا در مورد چالش‌های بالقوه و مسائلی که ممکن است در اجرای پروژه ظاهر شوند صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند قبل آنکه شروع به بیل زدن در کارگاه کنند، آن محدودیت‌ها را کاهش دهند.

کتابخانه اشیا برای محاسبه کربن

کتابخانه اشیا در پایگاه داده اصلی MTWO Construction Cloud دارای بیش از 100 مجموعه داده مرتبط با کربن و اظهارنامه محصولات زیست محیطی (EPD) از اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه است و این فهرست در حال افزایش است.

با ایجاد هر کمیت در MTWO، همه بسته‌های کاری را می‌توان برای جلوگیری از اتلاف مصالح بررسی کرد. این اتلاف نه تنها از نظر زمان و هزینه، بلکه از نظر کربن نیز قابل اندازه‌گیری است، چه کربن منتشر شده برای تولید مصالح و چه کربنی که طی فرایند ایجاد می‌شود. در تمام مدت، همه مقادیر به کتابخانه‌های هزینه نیز متصل هستند.

برای به حداقل رساندن کربن منتشر شده هنگام تولید مصالح، تامین کنندگان را ارزیابی کنید.

تامین کنندگان مصالح، فروشندگان لجستیک، پیمانکاران و کاربران ساختمان بر روی سکوی MTWO به رهبران پروژه دید بسیار بهتری از گزینه‌های طراحی، مصالح و انتخاب‌های فرایندی می‌دهند. در نتیجه، می‌توان آن گزینه‌ها را از نظر انتشار کربن در طول چرخه عمر خود، از مرحله تدارکات گرفته تا مراحل بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری، اندازه‌گیری، بهینه‌سازی و نظارت کرد.

ردیابی و کنترل کربن: داشبورد

برج کنترل MTWO داشبوردهایی را در اختیار می‌گذارد که نمایی کلی از تمام پروژه‌های یک شرکت ارائه می‌دهند. ذینفعان گسترده‌تر به اطلاعات دسترسی بلادرنگ دارند تا بتوانند در مدیریت پروژه‌ها به جای اقدامات واکنشی، کنشگرانه‌تر عمل کنند.

این سکو شاخص‌های هشدار اولیه‌ای ارائه می‌دهد که به کمک آنها تیم‌ها می‌توانند پیش از وقوع اثرات منفی بزرگتر و جدی‌تر، راه‌هایی برای اصلاح و حل مشکلات پیدا کنند. این داشبورد، کربن منتشر شده برای تولید را نمایش می‌دهد و به بهینه‌سازی پایداری چرخه عمر آن دارایی کمک می‌کند.

API را باز کنید تا به نرم افزار طرف سوم اجازه ورود بدهید

ابزارهای مختلفی در بازار موجود است که بهینه‌سازی انرژی را عالی انجام می‌دهند. MTWO سکویی باز برای زنجیره تامین گسترده‌تر است و نسبت به ورودی‌های طراحی باز است. با وجود کتابخانه اشیا در این سکو و API باز، داده‌های مربوط به کربن منتشر شده حین تولید در MTWO موجود است.

مزایای MTWO Construction Cloud از منظر پایداری

  • اتلاف حداقلی مصالح، تجهیزات و منابع انسانی با بهینه‌سازی برنامه‌ریزی و کنترل از طریق بعد هفتم
  • کاهش انتشار کربن ناشی از رفت و آمد با اتصال همه افراد در سکوی یکپارچه دیجیتال
  • افزایش انتخاب مصالح سبز با مدیریت هوشمند شریک تجاری و فرایندهای تدارکات
  • کاهش انتشار کربن ناشی از حمل و نقل مصالح و تجهیزات با بهینه‌سازی زنجیره تامین
  • کاهش مصرف کاغذ با مدیریت هوشمند گردش کار و آسانی دسترسی به داده‌ها روی سکو برای همه
  • محاسبه و ارزیابی کامل ردپای زیست محیطی محصول
  • سکوی باز “گذرنامه ساختمان” برای ادغام منابع داده ساختار یافته و ساختار نیافته‌ای که از بستری نامنسجم و غیر استاندارد می‌آیند
  • شبیه‌سازی ردپای کربن مبتنی بر مدل بر اساس روش ردپای محصول (PPE)
  • گسترش رویکرد به انواع تجهیزات داخل DC
  • دسترسی حداکثری به مصالح بازیافتی (در مقایسه هزینه‌ای با مصالح استخراجی، پیش‌بینی می‌شود رقابتی‌تر باشند).
  • باز کردن راه برای پروژه‌های مقاوم‌سازی، نشان دادن تاثیر مثبت ردپای کربن در صورت نوسازی تاسیسات موجود
  • باز کردن راه برای ساختمان‌های دیگر در آینده

در MTWO Construction Cloud، ما متعهد هستیم تیم‌ها، داده‌‌ها و فرایندهای شما را متصل نگه داریم. برای آنکه بدانید چگونه MTWO می‌تواند بهره‌وری و پایداری پروژه‌های سازمانی شما را افزایش دهد همین امروز اقدام کنید!